هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد
سرخط خبرها

اظهارنظر تازه «بن‌سلمان» درباره ایران| نمی‌توانیم همدیگر را نابود کنیم!

  • کد خبر: ۱۰۰۹۷۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
اظهارنظر تازه «بن‌سلمان» درباره ایران| نمی‌توانیم همدیگر را نابود کنیم!
بن سلمان، ولیعهد سعودی اعلام کرد: ایران کشور همسایه است و برای همیشه همسایه ما باقی خواهد ماند و ما نمی توانیم همدیگر را نابود کنیم، بنابراین بهتر است که مسائل را حل کنیم و راه‌های همزیستی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ولی‌عهد سعودی ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوها بین دو کشور ایران و عربستان به مرحله‌ای برسد که برای هر دو طرف خوب باشد و آینده روشنی را برای دو کشور رقم بزند.

محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در گفت‌وگو با مجله آتلانتیک گفته که ریاض به مذاکرات خود با ایران ادامه خواهد داد.

بن سلمان ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به جایی برسد که برای هر دو کشور خوب باشد و آینده روشنی برای عربستان سعودی و ایران رقم بزند.

وی افزود: فکر می‌کنم هر کشوری در جهان چه ایران چه هر کشور دیگری که بمب هسته‌ای داشته باشد، خطرناک است و ما نمی‌خواهیم شاهد یک توافق هسته‌ای ضعیف باشیم، زیرا در نهایت به همان نتیجه منجر خواهد شد.

ولیعهد عربستان ادامه داد: ایران کشور همسایه است و برای همیشه همسایه ما باقی خواهد ماند و ما نمی توانیم همدیگر را نابود کنیم، بنابراین بهتر است که مسائل را حل کنیم و راه‌های همزیستی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

ولی‌عهد سعودی در ادامه گفت‌وگوی خود با مجله آتلانتیک تصریح کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیستم یکسانی دارند و ۹۰ درصد دیدگاه‌های سیاسی ما یکسان است و با خطرات امنیتی، چالش‌ها و فرصت‌های اقتصادی یکسان مواجه هستیم و علاوه بر آن دارای یک بافت اجتماعی هستیم.

محمد بن سلمان مدعی شد: ما به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی کنیم، بلکه به عنوان یک متحد بالقوه در بسیاری از منافع که می توانیم با هم به دنبال دستیابی به آن باشیم، نگاه می‌کنیم، اما برخی از مسائل باید قبل از رسیدن به آن حل شود.

وی گفت: ما با قطر روابط خوبی داریم و شیخ تمیم یک شخص فوق‌العاده و یک امیر فوق‌العاده است و همچنین بقیه سران کشورهای خلیج‌فارس. اکنون تمرکز ما روی این است که در آینده چگونه یک کشور فوق‌العاده بسازیم. آنها اکنون به ما بسیار نزدیک هستند.

ولی‌عهد سعودی افزود: واشنگتن حق دخالت در امور داخلی عربستان را ندارد، اما ما روابط تاریخی با آمریکا داریم و هدفمان حفظ و تقویت آن است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->